Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

16 Temmuz 2015 Perşembe

''Cennet'' Jaime McGuire (Kitap Yorumu)





Kitap Adı: Cennet (Eden)
Yazar: Jamie McGuire
Yayın: Yabancı
Çıkış Tarihi: ABD (3 Nisan 2012) - Türkiye (Nisan 2014)
Tür: Seri (Providence #3)



Tanıtım:

Işığın olduğu yerde, karanlık da vardır.

Aşk, her şeye rağmen kazanacak mı?

Kelimelerle tarif edilemeyecek kadar korkunç şeyler yaşamış, bilinmeyenleri öğrenmişti. Şimdiyse kazanamayacağını bildiği bir savaşın içindeydi.

Nina Grey, hayatının aşkı Jared Ryel'la evlenmiş, onun çocuğunu taşıyordu. Ve ne pahasına olursa olsun, hayatta kalabilmek için bu çocuğu doğurması ve Jared'la birlikte karşılarına aldıkları Cehennem'le savaşması gerekiyordu. Acaba Nina ve Jared, Cehennem'dekileri mağlup ederek bu savaştan sağ çıkabilecekler mi?

Cennet, Tatlı Bela'nın yazarı Jamie McGuire'ın diğer bestseller serisi olan Providence Üçlemesi'nin son perdesi!







Başlamadan önce bunlar üçlemenin diğer kitaplarının yorumlarına bakmak isterseniz eğer: 

1-Araf (Providence #1) *tık tık*
2- Cehennem (Providence #2) *tık tık*








*Kitap yorumum* (Çok dikkat ettim ama spoiler sayılacak birkaç unsur olabilir, bilginize.)

Açıkçası güzel bir serinin sonuna gelmek üzmüştü beni çok; özellikle böyle bir serinin hayatta bir kere karşıma çıkacağının bilincinde olup, kafamın içerisinde bana da bunu unutturmamaya kararlı olan iç sesimin oluşturduğu baskı altında başlamak zor oldu. Tabi kurgunun sürükleyiciliği ve bu sefer olayların dorukta yaşatılıp, heyecan ve aksiyon silsilesinin de bundan başka bir yere inmesine izin verilmemiş olması, çabuk bitmesini istemediğim kitabın zaman zaman sayfalarını hızlı hızlı geçerek ne olup bittiğine minik bir gözden geçirirken kendimi bulmuş olmamı sağlamıştır. Tüm kitap boyunca, sindirerek okumak ile heyecanıma kapılmak arasındaki ikilemde volta atıyordum ve tahmin edebileceğiniz üzere de sabırsızlığım terazinin ağır basan kefesi oldu.  





Seri boyunca hissettiğim duyguları ve yaşanan olayları bir ekstrem duruma benzetmem gerekirse eğer; ilk kitabı bize giydirilen ve olaylara hazırlayan paraşüt takımı, ikinci kitabı bizi uçaktan iten o dokunuş, son kitabını ise havada süzülürken ki yaşanan ve neredeyse altınıza kaçırmanıza sebep olacak korkuyla, adrenalin ve mutluluğun içinizi ısıtacak karışımının, aynı zamanda bunun yakında biteceğinin verdiği bilinç ile oluşan üzüntünün oluşturduğu eşsiz bir uyuma benzetebilirim. Oturduğum yerden böyle bir yolculuğa çıkmış gibi hissetmem elbette ki beni bile şaşırttı çünkü her ne kadar beklentilerim yüksek olsa da ve kitaba inansam da korkuyordum açıkçası. Her serinin son kitabını okumadan önce tereddüt ederim çünkü onlar bana göre başlangıcı kadar, hatta bazen ondan bile daha önemli olduğunu hissettiğim kitaplardır; Jamie'de beni hayal kırıklığına uğratmadı hatta beklediğimden daha iyisini yaptı.





Kitapta tek sinirimi bozan ve öfkeyle içimi çekmeme sebep olan kısım Nina'nın zaman zaman aşırıya kaçan sızlanmaları ve sabırsızlığı oldu. Özellikle yedi ay kadar bekleyip de son anda herkese yeter artık sıkıldım ben bundan daha fazla dayanamıyorum, deyip bildiğin yedi ay boyunca kaçtıkları şeyin ortasına balıklama atlaması hala kafamın içerisinde ona birkaç kurşun daha sıkmama sebep olur. Kitabı okuyanların bana burada hamilelik ve duygu kontrolleri ile ilgili nutuk çekeceğini ve hatta şu an kafasında yaptığını duyar gibiyim; ama her ne kadar empati yapıp hak versem de hayatımda okuduğum en kötü zamanlamalardan birinde buna kalkışmasının üstesinden hala gelemedim. Zaten sonrasında işler arap saçına döndüğünde kendisi de yaptığı hatanın farkına varıyor; ama tabi ki iş işten geçmiş oluyor. 





Bunun dışında seri, benim kendi tasvirimle ''mükemmel'' diyebilecek kadar iyiydi. Dediğim gibi hala içimde bir üzüntü var bittiği için ama sonu, bu boşluğun kolayca üstesinden gelebileceğimi sağlamlaştıracak kadar tatmin ediciydi. Favori seri kitaplarım arasına girmiş bulunmakta ve kesinlikle Jamie'nin diğer kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum. Yarattığı o muhteşem erkek karakterleri ve bazen sinirlerinizi yay gibi geren kız karakterlerinden bir parça daha okumak şimdiden sevindiriyor beni; ama bu serinin bitimi ile oluşan üzüntüyü, kitabı bir kez daha okuyarak kapatmayı düşünüyorum şuan. 


Puanım 4/5! 





''BURAYA KADAR OKUDUYSANIZ TEŞEKKÜR EDİYORUM, BU YAZILARIN HEPSİ KENDİ ŞAHSIMA AİTTİR, ALACAKSINIZ LİNKLE ALIN LÜTFEN. BİR SONRAKİ KİTAP YORUMUNDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!''

''The photos that I've used in this post are belong to  http://yourreactiongifs.tumblr.com/ 
.I did not intend to steal or occupy the copyright by any means.''




Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML