Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

15 Temmuz 2015 Çarşamba

''Sana Vuruldum'' Nicole Williams (Kitap Yorumu)





Kitap Adı: Sana Vuruldum (Crash)
Yazar: Nicole Williams
Yayın: Aspendos
Çıkış Tarihi: Türkiye -Ocak 2015
Tür: Seri (Crash #1)


Tanıtım:

New York Times çok satanlarındaki "Sana Vuruldum" üçlemesinin bu ilk kitabında, dünya bu neslin Romeo ve Juliet'iyle tanışıyor: Jude Ryder ve Lucy Larson. Southpointe Lisesi Lucy'nin son yılında olmak istediği son yerdi. Ta ki adı, baş belasıyla eşanlamlı hâle gelmiş olan Jude Ryder'la tanışana kadar. Sabıka kaydı bir tezden uzun olan Jude, sakinlerinin dengesiz olduğunun bilindiği yerel yetimhanede kalıyordu ve Lucy'nin sormaya çekinmesine yetecek kadar fazla kadın onun adıyla inlemiş, adını bağırmış ya da lanetlemişti. Lucy ara sıra tuhaf olsa da genelde normal bir şekilde yetiştirilmişti. Gözünü Julliard'a dikmiş bir şekilde bale ayakkabıları ve elbisesini giymek için yaşıyor ve beladan uzak durmak için elinden geleni yapıyordu. Bugüne dek.Geçmişini geleceğinden ayrı tutmak istiyorsa Jude, Lucy'nin uzak durması gereken her şeydi. Ama uzak durmak yapamadığı tek şeydi. Lucy Larson ve Jude Ryder için, aşk, onları parça parça edecek şey olmak üzereydi.




Karakterler:

Lucy Larson, her günü anı anına yaşamaya odaklanan ve geçmişinde, anne ile babasının benliğini değiştirip ruhunu kaybettireceği bir olay yaşandıktan sonra hem kendi hem de ebeveynlerinin şeytanları ile cebelleşmeyi omzuna yüklemiş bir genç kızdır. Kaçışı ise tutkuyla yaptığı dans çalışmalarıdır ve bunu yaparken ki hissettiği dinginlik dışında genellikle inatçı, dik başlı ve sert mizaçlı bir yapıya sahiptir. Yaşadığı ailevi sorunlar yüzünden uysal ve yumuşak tarafının beton gibi kalıplaşması ile kendisine yepyeni bir kimlik edinmek durumunda kalmıştır. Ancak adapte olmaya çalıştığı yeni yaşantısı ile uğraşırken hiç beklemediğin yönde ilerleyen olaylar geçmişini geleceğiyle kol kola ilerlemeye başlamasında büyük adım attıracaktır. 





Jude Ryder, hayatın ona kesinlikle adil davranmadığı ve affetmeyen tarafını nispetini çıkararak, bulduğu her fırsatta tattırdığı birisidir . Yaşamında ardı kesilmez zorluklarla yaptığı savaşında büyük acı birikintileri içerisinde yüzerken, kendi yolunu bulmaya çalışmakla ve acının kendisini dibe batırmasını önleyecek kadar gücü ve inancı kendisinde yitirmemekle meşguldür. Ancak acının bile ondan çalamadığı yumuşak bir yanı vardır ki bu yanı her ne kadar çoğu zamanda kendisini hapishanede bulmaya yetecek kadar düşüncesiz kararlara yol açsa da , hala bir şeyler hissedebiliyor olma yetisini kaybetmediğinin de soyut bir göstergesi olmuştur. Her ne kadar kaderinin babasının şu an olduğu yerde biteceğine inansa da Lucy ile tanışınca hayatında ilk defa kaderin dizginlerini kendi eline almayı başarabilecek ve istediği yöne doğru yönlendirebilecektir.  






*Kitap Yorumu*

İtiraf etmem ki bu kitaba başladığımda alışagelmiş kötü çocuk/iyi kız romanlarından birisi olmasını bekliyordum ve her ne kadar içerisinde artık her gençlik kitabında rutin haline gelmiş birkaç unsuru taşıyor olsa da beklediğimden daha iyi olması beni hem şaşırttı hem de sevindirdi. Kitap abartı ile işlenmemiş ve kesinlikle okuduğum diğer romanlardan konu bakımından farkını ortaya koyabilmişti. 


Kitabın ilk sayfasından yarısına kadar olaylar zaman zaman bana göre biraz fazla hızlı gelişti. Zira birkaç sayfa mı atladım acaba, diye okuduğum yerleri tekrardan gözden geçirmeye başlayınca, kitabın başladığı temponun sekteye uğraması hayal kırıklığında uğrattı beni. Olayların hızla geliştiğini hissettiğim yerlerin öncesinde yazarın sert mizahı yazısına serpişmiş bir haldeyken ve büyük bir keyifle, yüzümde bir gülümseme ile okurken, bir anda kamyon yükü dolusu olayın yüzüme çarpıştırılması soğuk su etkisi gibi oldu. Yarısından sonra olayların akışı biraz daha yavaşlayıp, olaylar silsilesi birbiri ardını kovalamayı kesince rahat bir nefes verdim. Beni asıl etkileyen kısımlar sonlara doğru gelişen ve zincirleme bir reaksiyon halini alan olaylardı. Açıkça söyleyeyim, şaşırttı. Kitapta pek fazla dönemeç yoktu ama olduğunda da tahmin bile edemeyeceğim konularda ters köşeye tattım ki bu benim için tatmin edici bir durum oldu. Kitabın bittiği yer pek bir güzeldi ama ikinci kitapta olayların bozulacağına dair bir his var içimde. Okuyup görelim bakalım. :)




''BURAYA KADAR OKUDUYSANIZ TEŞEKKÜR EDİYORUM, BU YAZILARIN HEPSİ KENDİ ŞAHSIMA AİTTİR, ALACAKSINIZ LİNKLE ALIN LÜTFEN. BİR SONRAKİ KİTAP YORUMUNDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!''


''The photos that I've used in this post are belong to  http://yourreactiongifs.tumblr.com/ 
.I did not intend to steal or occupy the copyright by any means.''





Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML