Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

28 Haziran 2017 Çarşamba

''Karanlıkta'' Laura Kaye + ''Karanlık Yalanlar'' Alessandra Torre (Kitap Yorumu)



Kitap Adı: Karanlıkta (Hearts In Darkness) 
Yazar: Laura Kaye
Yayınevi: Novella 
Baskı Tarihi: ABD (20 Nisan 2011) - Türkiye (
Tür: Seri (Hearts In Darkness, #1)
Goodreads Puanı: 3.86/5



Tanıtım: 

Karanlıkta neyle karşılaşacağınızı asla bilemezsiniz...

İki Yabancı
Makenna James daha kötü bir gün geçiremeyeceğini düşünüyordur; ta ki zifiri karanlık bir asansörde bir yabancıyla mahsur kalana dek. İnci çizgili tayyörünün içinde salınan şık muhasebecinin telefonu çalınca dikkati dağılır ve asansördeki adamda gözüne çarpan tek şey, elinin üstündeki ejderha dövmesidir. 

Dört Saat
Kızıl saçlı bir kadın telaşla asansöre binip çantasında telefonunu aramaya başlayınca Caden Grayson keyiflenir. Birden elektrik kesildiğindeyse bu keyif yerini paniğe bırakır. Pirsinglerine, dövmelerine ve korkunç görünümlü yarasına rağmen karanliktan ve dar alanlardan çok korkmaktadır. Şimdiyse en kötü kabusunun içinde hapsolmuştur. 

Zifiri Karanlık Bir Asansör
Şimdi Makenna ve Caden'ın korkuyla baş edebilmeleri için birbirlerine yardım etmeleri gerekmektedir. Dış görünüşüne dayalı önyargıları olmayınca ne kadar çok ortak noktaları olduğunu fark ederler. Ortamı ısıtan karanlıkta aralarındaki çekim giderek büyür ve havada kıvılcımlar uçuşmaya başlar. Peki ama ışıklar tekrar yandığında da aynı şekilde hissedecekler midir? 



➊ ➋ ➌

''Sanırım, bazen buna ihtiyacım oluyor. Bu sayede hayatta olduğumu hatırlıyorum ve iyi anların tadını çok daha güzel bir şekilde çıkarabiliyorum. Şu anda, seninle burada olduğu gibi.''

➊ ➋ ➌



*Ön Söz*

Dersler ve ödevlerden biraz bunalmaya başladığım sırada kafamı dağıtmak ve düşüncelerimi hafifletmek için seçtiğim bir kitaptı ''Karanlıkta'' Kısa oluşu ve Türkçe'ye çevrildiği ilk günden beridir ana sayfamda sıkça güzel yorumlarını görüyor olmamın bilinciyle de elim bu kitaba gitti. 160'ı zor bulması yönünden karakter analizi yapmayı es geçiyorum; zaten verebileceğim her bilgi bu kısa kitap için bir spoiler niteliği taşır. Yoruma geçelim hemen. :)




*Yorum*

Konuyu ana hatlarıyla en iyi izah eden bir arka kapak yazısından anlayabileceğiniz üzere, Makenna James ve Caden Grayson adındaki iki kişi, bindikleri asansörde yaşanan arıza sonucu yardım alamayacak halde tutsak kalıyorlar. Yaşanan olaylar da, konuyu bu noktadan ele alarak gelişmeye başlıyor ve karakterler hakkındaki bilgileri de ekleyerek bir sonuca varıyor. Olayların, bu kadar kısa bir kitapta nasıl dopdolu bir şekilde gerçekleşmesi aslında beklediğim bir şey değildi itiraf etmem gerekirse. Gördüğüm güzel yorumlardan ötürü bir beklentim yoktu, desem yalan olur; ama sandığımdan çok daha iyi bir iş çıkartmıştı yazar bu kitabında. Bu iki yabancının arasında geçen diyaloglar işi eğlenceli hale getirirken, karakterleri benimsemeye başlamak kitabın sonuna kadar devam eden bir sürükleyiciliğe olanak sağlıyordu. Konunun özgünlüğü ve işleniş şekli de kitabın bana yaşattığı sürprizlere yeni bir madde eklemiş oldu.


Kitap hakkında bulabileceğim iki olumsuz şeyden biri, sanırım kısa olduğu hakkında olurdu. Kitabı elime alıp okumamın bir sebebi bu olsa da, bitmesini hiç istemedim. Fakat söylemem gerekiyor ki kitabı bitirdikten sonra yüzümde anlamsız bir sırıtışla geçti günüm; o kadar sürükleyici gidiyordu ki bitirmem üç saatten fazla zamanı almadı zaten. Diğer bir şey ise karakter geçişleriydi. Hakim bakış açısı ile yazıldığından hikaye bir an Makenna'ya odaklanırken, diğer bir zaman Caden'a odaklanabiliyordu. Fakat bu geçişler kolay ve seri bir şekilde okunmadı benim için çünkü çok da bariz bir şekilde değildi bunlar. Kimin ne diyor oluşunu karıştırdığım ve bu geçişleri yakalayamadığım zamanlar olmadı değil. Ancak birkaç kez bir kısmı tekrardan okumak zorunda kalsam da çok da gözüme batan bir kısım olmadı benim için.


Kısa bir kitaba kısa bir yorum oldu; ama bundan daha fazlasını söylemek kitabın bütün heyecanını kaçırırmış gibi hissediyorum. Eğer eğlenceli, kötü bir gün geçiriyorsanız sizi neşelendirecek ve içinizi ısıtacak bir kitap arıyorsanız tavsiye ederim. :)



''İnsanları uzaklaştırdığını ilk olarak itiraf eden kendisi olmuştu. Dertleriyle insanları sıkmak istemezdi. Bazen araya mesafe koymak rol kesmekten veya açıklama yapmaktan daha fazla kolayına gidiyordu.''



PUANIM:4/5!





Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ








Kitap Adı: Karanlık Yalanlar (Black Lies)
Yazar: Alessandra Torre
Yayınevi: Yabancı
Baskı Tarihi: ABD (25 Ağustos 2014) - Türkiye (
Tür: Tek kitap. 
Goodreads Puanı: 


Tanıtım:

Bir aşk hikayesi ama okuması kolay olanlardan değil... 

Brant: 
Yirminci yaş gününde bir teknoloji milyarderi oldu. Benimle üç yıldır beraber. Dört kere evlenme teklifi etti. Dört kere reddedildi. 

Lee:
Ev hanımlarıyla aşna fişne yapmadığı zamanlarda çim biçiyor. Elleri ve vücudunun diğer parçaları son derece yetenekli. Bilse de bilmese de, iki yıldır benim tarafımdan takip ediliyor. 

Durmayın. Yargılayın beni. Benim aşkımın nelere yol açtığı hakkında en ufak bir fikriniz bile yok.  Daha önce bu hikayeyi duyduğunuzu düşünüyorsanız güvenin bana... duymadınız. 





''Bu aşk, söylenmemiş tüm gerçeklere değer. Gizli kalmış yalanlara değer.''





*Ön Söz*

Soracaksınız ki bu kız neden birbirinden farklı iki kitabın yorumunu aynı yazıda paylaşıyor? Bunun sebebi, ikisi hakkında, en azından kitabın işlenişi hakkında çok fazla bir şey söylemeyecek olmam. ''Karanlıkta'' da bunun sebebi sayfalarının zaten yeteri kadar kısa olması ve yukarıda yazdıklarımdan daha fazlasının spoiler sayılabilecek olmasıydı. Bu kitapta pek fazla şey bahsedemeyecek olmamın sebebi de, kitapta geçen herhangi bir olaydan bahsetmemin, o büyük sırrı kolaylıkla açığa çıkarabileceği. Zaten bu kitap hakkında ne kadar az şey bilerek okumaya başlarsanız, sizin için okuması o kadar eğlenceli olacak ve gizemi saklı kalacaktır. 



*Yorumum*

Bu kitap hakkında bahsedebileceğim şeyler kısıtlı olduğu için; kapağından ele almak istiyorum kitabı ilk önce. Eğer kapağına bakıp da aldanmış olanlar, bunun da türü içerisinde diğer kitaplar gibi olduğuna aldanıp da kitabı es geçenler için, kapağı sizi yanıltmasın demekle başlıyorum öncelikle. Açıkçası Goodreads üzerinde bu kitap hakkındaki yorumları görmesem ben de kitabı almakta tereddüt edebilirdim. Özellikle ''bu hikayeyi duyduğunuzu düşünüyorsanız güvenin bana... duymadınız,'' gibi bir yazının arka kapak tanıtımında yazıyor olmasını sadece reklam amaçlı bir söylenmiş çoğu cümleden bir tanesi oluşunu deneyimlerimden öğrendiğimden, almayacaktım bu kitabı. Ancak sonunda Goodreads ve merakım galip geldi ve bir bakıyorum okumaya başlamışım kitabı. Size şu kadarını söyleyebilirim, bu konunun zirveye ulaştığı noktanın başka kitaplarda işlenişini görsem de, bu şekilde ele alınmasını ilk defa okuyor olduğum kesin. 


Kitap boyunca kafam çok karıştı, özellikle de o sırra doğru yaklaşınca neler olduğunu az çok tahmin etmiş gibi olsam da ve tahminlerime güvensem de; birden aklıma bile getiremediğim bir şeyin gerçeğe dönüşmesiydi sanırım bu kitap hakkındaki en şaşırtıcı nokta. Bu yüzden kolaylıkla söyleyebilirim ki kapağına aldanıp klasik bir erotik roman bekleyen insanların buna aldanmamasını ve arka kapak tanıtımında da yazan bu ilginç kurguyu bir an önce okumasını diliyorum. Bu sene içerisinde okuduğum en şaşırtıcı romanlardan olduğunu kolaylıkla söyleyebilirim. 

Tek eksik bulduğum nokta kitabın son kısımlarına doğru biraz uzatıldığını düşünmüş olmamdı. Hatta o kilit noktasının kırılış anına kadar olan birkaç kısmın da gereksiz olduğunu düşünüyorum, hatta merakımın sabırsız davranışları kitaptan birkaç sayfa atlayarak okumaya teşvik etti, ancak son anda iradem baskın geldi. Size tavsiyem o kilit noktası hakkında en ufak bir spoiler yemekten kaçınmanız. Bu yüzden de aldığınız gibi oturun başlayın kitaba; benim gibi kitabı aldıktan sonra yorumlara bakan insanlar için pek içe sinilmeyen bir düşünce olduğunu itiraf ediyorum; ama o kilit noktasını bildiğiniz an kitap basitleşiyor. Hemen alıp okuyun derim ben, iyi okumalar! :)


''Gerçek aşk insanları düşüncesizce davranmaya itebiliyor, risk almalarını ve fedakarlık yapmalarını sağlayabiliyor. Gerçek aşk, sınırlarımızı zorlayıp daha iyi olmak için can atmamızı ve elimizde olanları korumak için savaşmamızı sağlıyor.''


PUANIM:4.5/5!









''BURAYA KADAR OKUDUYSANIZ TEŞEKKÜR EDİYORUM, BU YAZILARIN HEPSİ KENDİ ŞAHSIMA AİTTİR, ALACAKSINIZ LİNKLE ALIN VE BANA HABER VERMEYİ UNUTMAYIN LÜTFEN. BİR SONRAKİ KİTAP YORUMUNDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!''


''The photos that I've used in this post are belong to 
http://yourreactiongifs.tumblr.com/ .I did not intend to steal or occupy the copyright by any means.''



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML