Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

28 Haziran 2017 Çarşamba

''Huysuz ve Ruhsuz'' Nehir Erdem (Kitap Yorumu)





Kitap Adı: Huysuz ve Ruhsuz 
Yazar: Nehir Erdem
Yayınevi: Müptela
Çıkış Tarihi: Temmuz 2015
Bağlı Olduğu Seri: Yok.
Goodreads Puanı: 4.25/5



Tanıtım: 

Bir kadın erkeklere karşı huysuz, aşka karşı acemiyse ortaya büyük bir sorun çıkabilir. Üstelik o kadın hem çok güzel, hem de çok masumsa bu sorun adamın başına bela olabilir... 

''Ukala, ruhsuz, kasıntı adam. Sinir bozucu pislik. Bencil, kalın kafalı...'' 

Kalın kafalıdan sonrasını duymayan Yağız sırıtarak mırıldandı. 

''Bende sana deli oluyorum Huysuz hatun...'' 

Ve bir adam kadınlar konusunda uzman, aşkta ruhsuzsa ortaya büyük bir sorun çıkabilir. Üstelik o adam yakışıklı ve karşı konulmazsa bu sorun çok tehlikeli olabilir. 

GÜN GELECEK SÖZLER AŞKA, GURUR TUTKUYA YENİLECEK. 





ºººººººººººº

''Bu ateş ikisini de yakacaktı ve Yağız bu yangından en az birinin hasar göreceğini biliyordu. Biliyordu bilmesine ama içinde kabaran ilkel dürtülerin mantığını, aklını bir kalemde silip yok etmişti bile.''

ºººººººººººº




*Yorumum* 

Yazarın hakkında biraz bilgi vermem gerekirse eğer, kendisi ''İnadına Aşk'' dizisinin senaristi oluyor. Bilmeyenler için, şuan FOX'ta yayında olan romantik komedi tadında bir dizidir. Ben güncel Türk dizilerini pek takip etmediğimden, bu bilgi kitabı almamda etkili olan bir durum olmadı; ama eğer beğenirsem belki diziye de başlarım mantığı ile satın aldım kitabı. Çoğu kişinin kitabı övmesi ve hakkında çokça güzel yorum görmüş olmam nedeniyle ''Huysuz ve Ruhsuz'' dan beklentilerim gayet yüksekti. Daha önce Nehir Erdem kitabı okumamıştım ki bu kitabı haricinde ''Deli Divane'' ve ''Çiçek Kızları'' adında iki kitabı daha var. Anladığım üzere o kitaplar birbirinden pek bağımsız değil ve bu kitapta yer edinen Doğa-Yağız çifti, o kitaplarda da mevcut. Ancak seri şeklinde oldukları pek söylenemez ve ben bütün kitaplarını okuyan bir arkadaşımdan aldığım güvenceyle, bu kitabı anlamak için diğerlerini okumak zorunda olmadığını söyleyebilirim. Ayrıca benim için de yazarın kalemi ile tanıştığım bir kitap oldu ve  


Kitabı beğenen kesimde oldum; ama beğenmediğim kısımları da yok değildi. Bilmiyorum, belki yüksek beklentiyle başladığımdan olabilir, o beklentilerimi tam anlamıyla karşılayan bir kitap olmadı. Bir kitabı değerlendirirken özellikle dikkat ettiğim kriterlerden ikisi hakkındaki düşüncelerimin birbirine tezat olmasıyla, kitap hakkındaki hislerimin ikiye bölündüğünü hissettim. Kurguyu gerçekten çok beğendim, tam bir dizi tadındaydı; ama yazarın kalemi konusunda ufak sıkıntılar yaşadım. Bunlardan bir tanesi aslında benden kaynaklanan bir durum. Ben ''beee,'' yada ''yaaa'' gibi vurgu kelimelerini okumaya alışık olan bir insan değilim ve kitapta da rastlayınca ilk başlarında bu dile alışmam biraz zaman aldı. Bir diğer kısım ise çoğu biten kelimenin sonuna, yeni bir paragrafa geçmeden önce çoğu kez ''...'' bu noktalamanın kullanılması ve bunun bir vurgu amacı taşıdığını anlayabiliyorum; ama o duraksamalar benim için kitabın akıcılığını hafiften sekteye uğrattı. 




Zaman atlamaları da kitapta beni rahatsız eden bir unsurdu, bunun geçişinin su gibi aktığını da sanmıyorum. Ancak, bunun neden yapıldığını gayet net anladım kitabı okumaya devam ederken, çünkü konular dopdoluydu ve eğer zaman atlaması olmadan her birine girilirse kitap olduğundan çok daha uzayabilirdi. Benim sıkıntım bu zaman atlamalarından çok bunların nasıl yapıldığıydı. O kısmının çok oturtulmuş olduğunu pek düşünmüyorum açıkçası, çünkü o zaman durumuna alışmam için epey bir sayfa geçti üzerinden. Fakat bunlar dışında kimi zaman güldürdü, kimi zaman da kendimi melankolik bir ruh halinde bulmama neden oldu. Yazarın aynı zamanda bir senarist olduğunu bilmem bilinçaltıma mı sızdı nedir, okurken sürekli bir dizi havasına kapıldım ve oturup da gerçek anlamda kısa soluklu bir dizi izlermiş modundaydım. Bu iyi bir şey, özellikle kitabın akıcılığını sağlamakta ve okuyucunun ilgisini ayakta tutmak konusunda. 


Kurgu ve karakterlerden bahsetmek gerekirse eğer, ana kız karakterimiz olan Doğa bir iç mimar ve üç tane birbirinden başarılı ağabeyi var. Kendisi ailenin tek kızı ve böyle bir konumda bulunması, öne çıkması için diğer kardeşlerinden daha fazla eforu sarf etmesi gerektiği anlamına geliyor. Bu yüzden Türkiye'nin en büyük inşa şirketlerinden biri olan ''Korkut Kardeşler İnşaat'' ile bir görüşmesi olduğunda, nihayet kendi emeklerinin filizlenip budaklanacağı bir yeri bulduğunu düşünüyor. Ailesine artık genç bir kadın olduğunu ama ayakları üzerinde durabileceğini kanıtlamak ve kardeşlerinin korumacı tutumunu bir nebze dindirebilmek için aradığı fırsatı bulmuş gibi hissediyor. İşte bu sırada da ana erkek karakterimiz olan Yağız devreye giriyor. Kendisi bu şirketin yöneticisi ve kendisi için ailesinden, birkaç da yakın dostu dışında gerekli özveriyi sağlayabilecek başka bir ilişkisi bulunmuyor. Elbette ki ihtiyaçlarını karşılayacak bir kadın ve onun çalışan insanlar var; ama bunlar konusunda efor sarf etmiyor, sadece hayatındaki normal bir yere sahip insanlara davrandığı gibi davranıyordu. Aynı şekilde duyguları ile de bağları sağlam bir ilişkileri olmaması, hatta sert yapısına tezat narin duyguların onda bulunmaması, insanlara karşı tutumunun ayakları yere basan şekilde olmasında çok etkili. Tabi bu iki insanın yan yana gelmesi, ateş ile barutun yan yana geldiğinde ortaya getirdiği sonuçlara benzer bir sonuç ortaya koyuyor ve bizler de aşkın kıyamet senaryosuna benzer bir hikaye okuyoruz. 




İtiraf etmem gerekir ki iki karakterleri de pek fazla benimseyememiş olsam bile, aralarındaki ilişki ve kurgu benim beklentimi tatmin etti. Senaryo gibiydi derken kast ettiğim de buydu zaten; olayların niteliği konusunda hiçbir eksiği olmayan ve dopdolu olaylar vardı kitapta. Zaman konusunda ufak sıkıntılarım dışında çok keyifle okudum mesela kitabın ikinci yarısını ve zaman atlamasının olmadığı kısımlarda da su gibi aktı gitti kitap. Normalde okuyacağımdan biraz daha uzun süre aldı okumam; ama bu da tamamıyla benden ve işlerimden kaynaklanıyordu. Kitabı elimden bıraktıktan sonra geri dönmekte de hiç zorlanmadım; yeniden elime almak konusunda hiçbir tereddüdüm olmadığı gibi bundan sonrasında ne olacak acaba, merakıyla da okumaya devam ettim. 


Benim için iyi bir deneyim oldu ve Nehir Erdem'in kalemiyle tanışmamı sağladığından okuduğuma pişman değilim kesinlikle. Diğer kitaplarına bir şans vermek konusunda hala kararsızım; ama uygun bir fiyata görürsem de almamazlık edeceğimi sanmıyorum. Senaristi olduğu diziyi de şu zamanki yoğunluğum sebebiyle istesem bile başlayamam; ama pek bir bilgim yok dizi konusunda da, bu yüzden 



PUANIM: 3/5!






ºººººººººººº


''BURAYA KADAR OKUDUYSANIZ TEŞEKKÜR EDİYORUM, BU YAZILARIN HEPSİ KENDİ ŞAHSIMA AİTTİR, ALACAKSINIZ LİNKLE ALIN LÜTFEN. BİR SONRAKİ KİTAP YORUMUNDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!''


''The photos that I've used in this post are belong to  
http://yourreactiongifs.tumblr.com/ 
supernaturalgifforeverything.tumblr.com
GİPHY.COM
.I did not intend to steal or occupy the copyright by any means.''



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML