Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

8 Eylül 2015 Salı

''Yeni Bir Umut'' Colleen Hoover (Kitap Yorumu)



Kitap Adı: Yeni Bir Umut (Losing Hope)
Yazar: Colleen Hoover
Yayınevi: Epsilon
Baskı Tarihi: ABD (8 Temmuz 2013) - Türkiye (Nisan 2014)
Tür: Seri (Hopeless, #2)


Tanıtım: 

HAYATINI ÖZGÜRCE YAŞAMAK İSTİYORSAN ÖNCE GEÇMİŞİNLE YÜZLEŞMELİSİN…

UMUTSUZ, Sky'ın hikâyesiydi. 

Şimdi olaylara Holder'ın gözünden bakmanın zamanı. 

Yeni Bir Umut'ta, Sky'ın çocukluğunda yaşanan olayların Holder'ı ve ailesini nasıl etkilediği gözler önüne serilirken, bir yandan da bu iki yaralı ruhun birbirini nasıl iyileştireceğine tanık olacaksınız



Serinin ilk kitabının yorumunu okumak isteyenlere linki buraya bırakıyorum ^-^ :

1- Umutsuz (Hopeless, #1) *tık tık*

 



*Beğendiğim Alternatif Kitap Kapakları*




''Bana her iyi olduğunu söylediğinde gözlerinin ardında neler olduğunu göremediğim için çok üzgünüm. ...İyi olmaktan çok uzakken iyiymiş gibi yapmaya devam etmene izin verdiğim için çok üzgünüm.'' 



*Ön Söz*

Umutsuz'un kitap yorumunda da bahsettiğim gibi, Dean'in karakterini ve olaylarla olan ilişkisini yorumlamayı bu kitabı ele alırken yapacaktım. En temel sebebi de, bir önceki kitapta yaşanan olaylar burada Dean'in gözünden anlatılıyor ve hikaye, ufak tefek farklılıklar dışında neredeyse aynı. Bu yüzden Dean hakkında en çok bilgiye sahip olabileceğimiz kitabın bu olacağı bilinciyle Dean hakkındaki yorumumu Yeni Bir Umut'a sakladım. Arayı açmamak adına da Umutsuz bittiği andan hemen sonra başladım kitaba; aynı zamanda beni okumaktan alıkoyacak herhangi bir işin istenmeyen bir yerden aniden belirmesini de önlediğime emin oldum böylelikle. Az önce bitti kitap ve normalde düşüncelerimi toparlamak için kitabın yorumunu, kitabı bitirdikten bir-iki gün sonra yaparım, ancak konu Dean olduğundan dayanamadım çünkü söyleyebilecek çok şeyim olduğunu hissediyorum. Kelimelerin kifayetsiz kalmamasını umuyorum sadece.





*Karakter Analizi*


Dean Holder, on üç senedir, yanlış seçimler sonucu hayal kırıklığına uğrattığını düşündüğü insanların başına neler geldiği düşüncesiyle pişmanlığın pençelerinde yaşam mücadelesi veren bir gençtir. Onu, bu mücadelede yalnız bırakmayacağına inandığı ve korumacı bir tavır takındığı ikiz kız kardeşini kendisiyle olan savaşı sırasında kaybetmediği en değerli parçası olduğunu düşünüyordur. Ancak bütün bu inancına son veren Les'in geçmişinden gelen hayaletleri, Dean'e kendi savaşında büyük bir yenilgiye uğratacak kadar beklenmedik şekilde, üzüntüsünün ve çektiği acıların yeni odak merkezi haline gelmesini sağladığında hayatında ikinci defa tüm dünyası yerinden sarsılacaktır. Ne ile karşı karşıya olduğunu bile bilmeyen Dean, bu yeni düşmanı onu tehdit ederken, aynı zamanda kendi geçmişi ile yüzleşmek durumunda kalacak, kazanması için kendi umuduna tutunmak zorunda kalacaktır. Ancak on üç senedir bir hayli yol aldığı acılar geçidinin son durağında gerçekleşen bu olaylar sonucu çabalarının boşa sonuç verdiğine neredeyse emin olup bu yüzden umudunu kaybettiğinde, hiç beklemediği bir anda, tüm acılarına merhem olacak ve yaralarından teker teker öpecek olan Sky'la tanışıp, umudunun içinde alevlenmeye başlamasına sebep olacaktır.   


''Hiçbir şey yapmadı. En iyi yanımın öldüğünü fark ettiğimde bile göğsümde kalan her şey dışarı dökülürken bana her şeyin yoluna gireceğini söylemedi.''


*Yorumum*

Sinsi bir hırsız rolünü üstlenip benliğinizden parçalar çalarak sizi siz yapan şeyleri teker teker alıp, artık aynada gördüğünüz kişinin, bir zamanlar olduğunuz kişiyle aynı olmamasını sağlamaktan keyif alacak bir duygu varsa o da pişmanlıktır. Hiç kimsenin sizi kurtaramayacağını düşünür ve bunun getirdiği perişanlıkla pişmanlık sizin bir parçanız olmaktan çıkar, artık onun bir parçası haline gelirsiniz. İşte Dean'de bununla başa çıkıyordu ve kitabı okurken bunun bilinciyle kalbinizden yayılan sızıyı hissetmemek mümkün değildi. İlk kitapta verilen sinyallerde Dean'in hayatının komedi filmi senaryosu olmadığını biliyorduk zaten, ancak üzüntümün bir duygu olmaktan çıkıp somut bir şeye döndüğünü hissettirecek kadar da hikayesinin acıklı olduğunu tahmin etmiyordum açıkçası.




Birinci kitapta Dean'in açıklanamayan davranışlarının bıraktığı soru işaretinin izleri bu kitabı okumam ile silindi. Bunun olacağını umduğumdan, eğer olmasaydı çok büyük hayal kırıklığına uğrayabilirdim ama yazar Dean konusunda çoğu gerçeği açığa çıkarmış, hatta fazlasını bile ortaya koymuştu ki bu kesinlikle kötü bir şey değildi. Aksine kitap okunması daha ilginç bir hale geldi ve Dean ile hayatı hakkında öğrendiğimiz her bilgi bu kitabı ve yazarı ne kadar sevdiğimi bana bir kez daha hatırlatmayı başardı. Çünkü bu kitabı okumaya başlamadan önce beni şüpheye düşüren korkumun temeli bu düşüncede yatıyordu: ''Aynı konu geçerli olduğundan sadece farklı olan şeyin bir görüş olduğunu okumak bir süre sonra sıkar mı?'' Cevap büyük puntolarla yazılmış şekilde, en anlamlısından bir hayır.

Umutsuz'da açığa çıkan sırlar sonucunda bu kitapta nelerin sürpriz olmayacağını biliyorduk ve bu yüzdne, ilk kitapta yaşandığı gibi bir ters köşeye yatırmakla kapışabilecek bir başka beyin oyununu bulamayacağımdan korkuyordum kitapta. İtiraf etmem gerekir ki, ilk kitapta elektrik çarpış gibi minik çaplı bir şoka uğradığımı hatırlayınca, Dean'in hikayesindeki soru işaretlerinin bir sonuca bağlanmasını okumak, ilk kitapta yaşandığı gibi yüksek voltajlı bir akıma kapılmış gibi sarsmadı beni. Ancak şunu da söyleyebilirim, Dean'in gözünden hikayeyi okumak kitaba ve olaylara, Sky'ın yapabildiğinden daha çok anlam kattı. Evet, belki duygular arasında gözü kapalı bir şekilde savrulma durumu yaşanmadı, ancak Dean'in anlatımından mı kaynaklı yoksa sonunu ilk kitapta yapamadıkları kadar güzel mi bağladıklarından dolayı, artık hangisi bilemiyorum;  bu kitabı Umutsuz'dan daha çok beğendiğim ve tüm korkularım sönen bir balon gibi küçülüp bana rahat bir nefes aldırdı. 



''Yaşadığım her saniye ikinizi de hayal kırıklığına uğrattığımı hatırlamayı hak ediyorum, böylelikle aynı şeyi bir başkasına yapmayacağımdan emin olabilirim.'' 



Bunun dışında kitap hakkında iki ufak notum olacak:

  1. Bu aslında çevirmen ve yayınevine göndermeli bir durum: kitaptaki yazım hataları o kadar göze battı ki öfkeyle iç geçirdim bu kitabı okurken. Yani hani bir kere olsa tamam iki kere üç kere tamam; gözden kaçmış, der geçerim. Harflerin yerini karıştırmak ya da noktalama yanlışları gibi minik hatalar yerine harf yanlışları, kelime tekrarları mevcuttu ve bana göre epey fazlaydı bunlar. Hadi bunu çeviren arkadaş fark etmedi, baskıdan önce de kontrol edilmedi mi hiç bu kitap anlayamadım ki. (Elimdeki baskısı ilk baskı bu yüzden sonraki baskılarında bu hataların düzeltilip düzeltilmediği hakkında bir bilgim yok.)


  1. Sky'ın Dean'e okuduğu kitabın, Colleen'in diğer bir kitabı olan Çarpılma olduğunu fark eden ayrıntı düşkünü bi' ben olamam herhalde, öyle değil mi? Bir yerlerden tanıdık geldi o iki cümle, ve araştırınca buldum neden tanıdık geldiğini; itiraf etmem gerekir ki çok hoş bir durumdu. İlk kitapta bu durum yaşandığında hangi kitaptan bahsedeceğini bulabileceğimiz kadar bilgi yoktu ve açıkçası merak da ediyordum; ama beklemiyordum yazarın farklı bir kitabına gönderme yapacağından. Bana Çarpılma'yı bir kez daha okumam gerektiğini hissettirdi bu durum. :)


Bunlar dışında bu seri aklıma kazınan ve büyük ihtimalle tekrardan dönüp okuyacağım bir seri oldu. Colleen'in kitapları ile de tanışma serüvenim bunlar ile başladığından özel bir yere sahipler benim için. Çarpılma'nın yorumu da çok yakın bir tarihte burada olacağına inanıyorum ama önce, bu seride olduğu gibi tekrardan okumam gerek kitabı. Yakın bir tarihte bir kitabı daha Türkçe'ye çevrilip basıldı, onu da en kısa zamanda okumayı planlıyorum çünkü hakkında çok iyi şeyler duydum ve her ne kadar bir beklentinin filizlenmesini istemesem de bunun için geç kaldığımı düşünüyorum. Merakıma yenilip şuan okumaya başlamazsam eğer, bütün bunlardan sonra onun da yorumu gelecek umarım. Bir sonraki kitap yorumunda görüşmek üzere! :)  


Puanım: 5/5!




''Güldüm. İnsanlar başkalarının özelliklerine teker teker mi, yoksa bir anda mı aşık oluyorlardı acaba?




''BURAYA KADAR OKUDUYSANIZ TEŞEKKÜR EDİYORUM, BU YAZILARIN HEPSİ KENDİ ŞAHSIMA AİTTİR, ALACAKSINIZ LİNKLE ALIN VE BANA HABER VERİN LÜTFEN. BİR SONRAKİ KİTAP YORUMUNDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!''


''The photos that I've used in this post are belong to  http://yourreactiongifs.tumblr.com/ 
http://bee-yoo-ti-ful.tumblr.com/ .I did not intend to steal or occupy the copyright by any means.''



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML